The Canucks! - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Evelien Langerwerf - WaarBenJij.nu The Canucks! - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Evelien Langerwerf - WaarBenJij.nu

The Canucks!

Blijf op de hoogte en volg Evelien

04 Februari 2013 | Canada, Vancouver

De eerste week is alweer voorbij en met een dropje in mijn mond (ja, drop ja!) even een mooi reisverslag voor alle lieve mensen die graag willen weten wat ik hier toch allemaal uitspook.

Het eerste weekend ben ik goed ingewijd in de nationale sport van Canada: Hockey! Daarmee bedoelen ze hier ijshockey. Wendy & Chris (de mams en paps van het gastgezin) en Jackson & Scott (de kids) spelen het alle vier en het eerste weekend heb ik van alle vier een wedstrijd gezien. Jackson scoorde zelfs 3x, terwijl hij normaal gesproken nooit scoort! Ik breng geluk! Om dit te vieren een echt heuze donut gegeten. Daarnaast zondag ochtend ontbeten met echte canadese pancakes met mapel sirop (lichte stroop) Genoeg lekker eten hier!

Maandag en dinsdag waren op school exames voor de 12th grade. Op de secondary school Windermere (zeg maar middelbare school) wordt lesgegeven van grade 8 t/m grade 12. Dat zijn dus leerlingen van 12 tot 18 jaar. Iedereen gaat hier tot zijn 18e naar de middelbare school. Omdat er examens waren, waren er geen lessen en heb ik rustig de school leren kennen, mijn stageprotocol eens door kunnen nemen en een aantal dingen kunnen regelen. Zo heb ik nu bijvoorbeeld een fiets! Want ja, wat moet een Nederlander zonder fiets? Precies! Ik zou dood ongelukkig zijn zonder...

Woensdag was er een skitrip naar Whistler! De leerlingen die mee gingen, werden verdeeld in verschillende groepen met begeleider van daar. Braid (PE teacher) en ik konden lekker ons gang gaan en ik heb dus heerlijk een dag geboard! Wendy kon helaas niet mee, want die had zich de dag ervoor geblesseerd. In Whisler zijn de Olympische en Paralymische Spelen van 2010 geweest en ik moet er nog een keer terug naartoe, want ik was zowel mijn camera als mobiel vergeten om deze fantastisch mooie plek vast te leggen.

Donderdag was dan de eerste echte lesdag. Wendy gaf alle lessen en ik kon alvast meekijken wat de gang van zaken was. De PE lessen (de gymles) starten altijd met 20 minuten warming-up. Dit kan makkelijk, want je hebt ruim 80 minuten lestijd. De warming-up wordt door twee leerlingen gedaan en de PE teacher beoordeeld deze leerlingen. Dit cijfer maakt een deel uit van het rapportcijfer. Bijzonder om te zien en na een gesprek met een andere vrouwelijke PE teacher kwam ik er achter dat leerlingen die niet zo goed kunnen bewegen, toch een goed cijfer kunnen krijgen door hun best te doen en enthousiast te zijn, helpen met op- en afbouwen en het geven van een (orginele) warming-up! Daar zit wat in!

Goed, naast het afwegen en overdenken van mijn vakvisie, zijn we naar Costo geweest. Dit is een MEGA supermarkt waar je alles in MEGA-verpakking koopt. Zo heb ik de verleiding niet kunnen weerstaan een 1,5kg M&M's te kopen!!! Maar geen zorgen, ik heb ook gewoon melk, musli, brood en bananen gekocht hoor!

Vrijdag was Wendy 'ziek'. Jackson (oudste zoon) had een hockey toernooi op Vancouver Island dit weekend en het gezin had al besloten om vrijdag ochtend te vertrekken. Voor mij betekende dat; 1. Het huis voor mij alleen en; 2. Vrijdag alleen naar stage! Op stage was er een vervanger (a substitute) die daar was voor de 'verantwoordelijkheid'. Zij zou eigenlijk les geven, maar ik kon het niet aanzien hoe zij uit haar nek aan het kletsen was over de meest oninteressante dingen en heb toen het hef in eigen handen genomen! De hele dag heb ik de lessen dus geïmproviseerd en dat gaf echt een kick! Het ging me namelijk prima af, het was niet zo moeilijk als ik had verwacht. Een hele opluchting en wat heerlijk om weer voor de klas te staan!

Vrijdag avond was ik dus alleen thuis en nadat ik met mijn fietsje groenten en fruit was gaan halen op lonsdale avenue, besloot ik het nachtleven van Downtown eens te ontdekken. Ik woon in North Vancouver en met de seabus (een zeebus) vaar je naar Vancouver. Daar heb je allerlei wijken zoals Downtown, Gastown, Yaletown en Chinatown. Op advies van Sjoerd ben ik naar de bar van Seymour Hostel geweest en ben daar gewoon aan de bar gaan zitten. Binnen 5 minuten was ik aan de klets met iemand en heb me prima vermaakt tot een uur of 1. Daarna de nachtbus terug naar huis gepakt met een grote glimlach op mijn gezicht. Wat fijn dat ik dit kan doen!

Zaterdag ben ik naar Capilano Suspention Bridge geweest: een grote touwbrug in een natuurpark. Daar heb ik lekker rond gewandeld en ben vervolgens 's middags op pad gegaan naar Chinatown en Gastown. Alleen voordat ik daar was, ben ik wel even 1,5 uur verdwaald geweest in Yaletown... Ach, zo zie je nog eens wat. In Chinatown waren veel souvenirs winkeltjes en winkels die etenswaar verkopen waarvan je liever niet weet wat er ligt. Na Chinatown wilde ik naar Gastown, maar ook dat was niet zo eenvoudig en voor ik het wist liep ik door een straat met alleen maar daklozen en zwervers! Dat gaf niet echt een prettig gevoel, maar gelukkig heb ik ook Gastown gevonden en heb ik daar genoten van overheerlijke sushi!

Vandaag (zondag) heb ik Metropolis maar eens verkend. Het op één na grootste winkelcentrum van de wereld. En wauw, wat was het groot!! Kan ik toch ook weer mooi afstrepen op mijn to do list.

Deze week start ik met lesgeven aan een aantal klassen en dat gaan we langzaam opbouwen. Kom maar door, ik heb er zin in!


Liefde, geluk!
Evelien

  • 04 Februari 2013 - 06:04

    Suus (vosje!):

    Klinkt goed Eefje! Volgens mij geniet je volop! En dat is het belangrijkste van allemaal! Ben benieuwd naar de rest bankje avonturen, ik houd je in de gaten;)! Zelf als zitten we beiden aan de andere kant van de wereld zitten!

    Cheers ( zo zeggen ze dat hier in ozzy

  • 04 Februari 2013 - 09:59

    Frank:

    EEEFFFJE,

    Wat leuk om te lezen wat je allemaal doet. Ik ben zo Jalours. ;-) Als jij met dit tempo de buurt gaat verkennen heb je volgens mij aan het einde van de maand half Amerika gezien ;-)... hahah Veel plezier deze week en geniet lekker van de dingentjes waar je mee bezig bent.
    Ben erg benieuwd naar het volgende berichtt..

    dikke Kus

    (Liefde) Frank

  • 04 Februari 2013 - 19:51

    Lisa:

    Hoooo!!!! Met wie heb jij je tot 1 uur 's nachts "vermaakt"?!??
    Doei. Ik mis je dikkie.
    X

  • 04 Februari 2013 - 22:16

    Maayke Langerwerf:

    Geweldig Evelien ! Echt iets voor een ondernemend typje als jij !

    Groetjes, Maayke.

  • 05 Februari 2013 - 16:12

    Judith:

    Wat leuk dat je dit erg fijne bericht afsluit met 'liefde'. Dat kan ik waarderen!
    Leuk verhaal zeg, ook al wist ik stiekem al de helft. ;)
    Have fun en succes deze week! Dikke kus.

  • 08 Februari 2013 - 10:57

    Rian:

    een mooi verslag Evelien, jij zal je niet gauw vervelen, hoe is het met de mode in Vancouver, lopen ze een beetje gelijk met ons of zijn ze daar wat gereserveerder? Moniek heeft met Taiko brons gehaald, maar dat heb je vast al vernomen van Moniek. taiko gaat nu de behendigheidstraining doen natuurlijk samen met zijn baasje Moniek. Ik zie uit naar jevolgende verslag. dikke kus, mama.

  • 08 Februari 2013 - 12:05

    Jolien :

    Hoi Evelien
    Leuk dat je zo naar je zin heb en dat we kunnen lezen wat je allemaal uitspookt en ziet. knap hoor.
    Geniet ervan. Gr, Fam Lauwen

  • 11 Februari 2013 - 08:13

    Aleida Ligthart:

    He evelien, je hebt veel meegemaakt zeg. Top!
    Geniet van Canada. Leuk reisverslag; groetjes !!
    Veel plezier met lesgeven.

  • 11 Februari 2013 - 10:56

    Sandra Vd Heijkant:

    Hoi Evelien,

    Wat gaaf zeg! Leuk om alles te lezen. Geniet van deze mooie tijd.
    Veel liefs,
    Sandra,Bart, Lana en Floor

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evelien

Actief sinds 16 Jan. 2013
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 6670

Voorgaande reizen:

24 Januari 2013 - 08 Juni 2013

Vancouver

Landen bezocht: