Het regent, het regent - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Evelien Langerwerf - WaarBenJij.nu Het regent, het regent - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Evelien Langerwerf - WaarBenJij.nu

Het regent, het regent

Blijf op de hoogte en volg Evelien

02 Maart 2013 | Canada, Vancouver

Een regenachtige zaterdag, één van de vele regenachtige dagen hier geeft me toch een mooie kans om jullie weer eens op de hoogte te brengen van mijn avonturen hier.

Hier in Canada gaat rond april/mei The Amazing Race Canada van start. Mijn stagecoach en tevens vrouw van het gastgezin Wendy wil daar aan mee doen met haar man Chris. Het is een race met allerlei koppels die op allerlei verschillende plekken op de wereld bijzondere opdrachten moeten vervullen om uiteindelijk als laatste koppel over te blijven en $250.000 te winnen. Voordat je hieraan mee mag doen, moet je een auditie tape hebben ingestuurd met de rede waarom ze jouw koppel zouden moeten kiezen voor The Amazing Race.

Wendy had bedacht om een grote (flash)mob te doen met leerlingen van haar school in de gymzaal. Na heel wat geregel met media formulieren van leerlingen en het regelen dat leraren hun klassen mee zouden laten doen, moest er nog een dans bedacht worden. Na heel wat flash mob inspiraties op youtube ben ik op een dans gekomen en heb deze op vrijdag 15 februari aan meer dan 800 leerlingen geleerd. Het gaf een enorme kick om dit te doen en het resultaat was fantastisch!

In dat weekend heb ik de shop straten van Vancouver Downtown maar eens verkend. Alles is hier groot, groter, groots! Toch kreeg ik het voor elkaar niets te kopen (één van mijn vele talenten zeg maar) De avond verder doorgebracht in Downtown in verschillende pubs. Lekker kletsen met random mensen die me allerlei tips hebben gegeven over waar ik naar toe zou moeten, wat ik allemaal kan doen en waar bijvoorbeeld de beste bakkers hier in Vancouver zitten. Het brood is hier bijzonder duur als je nagaat dat het niet eens lekker is.

De week erop heb ik allerlei verschillende sporten onderwezen. Lacrosse, handbal, zwemmen aan 14/15 jarige leerlingen die nog nooit hebben gezwommen, soort van turnen en snowshoeing. Voor mij de eerste keer ervaring met snowshoeing: met 'tennisrackets' onder je voeten door de sneeuw lopen. Deze fieldtrip was fantastisch! Het was die vrijdag al heel de dag aan het hozen, wat natuurlijk betekend dat er op de berg verse sneeuw was! Er was meer dan een halve meter in 24u gevallen. Met een old-school gele schoolbus gingen we naar Seymour mountain en hebben we een snowshoeing toch gemaakt van ongeveer 2 uur. Het was een super eerste ervaring met uiteindelijk toch een zeiknat pak.

De volgende dag, de zaterdag, nam het gastgezin me mee naar Whistler Olympic Parc waar ik voor het eerst cross-country-ski gedaan heb. De plek waar we dit deden, was in 2010 het Olympische Biatlon parcours en is speciaal voor de spelen aangelegd. De omgeving was schitterend en we hadden het getroffen met het zonnetje op onze bol.

Voor mij dus de eerste ervaring met latten onder mijn voeten. Eerst toch maar eens mezelf geleerd hoe ik moet stoppen (jawel, de bekende pizzapunt) en vervolgens een route geprobeerd te lopen. Het is namelijk een soort van hardlopen op hele dunnen ski's en is de beste cardio work-out die er bestaat. Natuurlijk kreeg ik het weer voor elkaar zo'n 3 km de blauwe route te doen ipv de groene route. Na wat frustraties en Nederlands gevloek, toch maar weer terug naar beginpunt waar de kids toch ook net klaar waren met hun wedstrijd dag daar. Even lekker 'pulled pork' gegeten (soort van draadjesvlees) en daarna weer terug naar huis.

Afgelopen week was de talent show op school. Samen met andere leraren hadden we een surprice act gemaakt: een dans op bekende hits zoals 'I like big buts', 'Ice, ice baby' en 'What is love'. Met onze beste early 90's outfit hebben we een knaller van een act neergezet. (resultaat is te zien op mijn facebook) De volgende dagen kwamen verschillende leerlingen naar me toe dat ze het een fantastische act vonden. Bedankt, bedankt!

Donderdag was de deadline voor de auditie tape voor The Amazing Race Canada. Wendy had gepland om dinsdag de auditie tape al op te sturen om laatste-moment-stress te voorkomen. Dinsdag hebben we dus een link van de auditie tape geplaatst op YouTube. We waren alleen nog niet 100% tevreden en hebben dus nog aanpassing gemaakt tot donderdag. Donderdag avond zijn we 5 uur bezig geweest met het uploaden van de video en het lukte maar niet en toen was het te laat!!! Al die moeite voor niets!! Wendy heeft de voicemale van de producer ingesproken, gemaild en ik heb via facebook geprobeerd toch nog te verwijzen naar de al bestaande link. GELUKKIG kreeg Wendy de volgende dag een mailtje dat ze nog een kans kreeg om de film op de sturen, omdat meerdere mensen problemen hadden met het uploaden van hun video. Ze doen dus nog mee voor de auditie!

Verder ben ik deze week begonnen met het coachen van boys grade 9 volleybal. De combinatie 'Evelien' en 'volleybal' zou je misschien niet zo snel maken, maar met hulp van leerlingen uit grade 11 komen we een heel eind met de try-outs. Het coachen houd voor mij in dat ik na schooltijd met de leerlingen ga trainen voor de scholen grade 9 volleybal competitie. Het niveau van de leerlingen is verbazend goed. Menig Calo student zal dit niveau niet beheersen als ik eerlijk ben...

Vanavond staat lasagne van 'oma' op het menu. Chris (man van het gastgezin) zijn moeder is in Nederland geboren en is verhuisd naar Canada toen ze 6 was. Zo zie je maar, Nederlanders vind je overal!

Tot snel maar weer! Foto's van mijn avonturen kan je vinden op mijn facebook.

YouTube link voor auditie-tape: http://www.youtube.com/watch?v=A8UqTT6rpnc

YouTube link voor surprice act: http://www.youtube.com/watch?v=RF2rAgUdmos


Liefde, geluk
Evelien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evelien

Actief sinds 16 Jan. 2013
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 6678

Voorgaande reizen:

24 Januari 2013 - 08 Juni 2013

Vancouver

Landen bezocht: