24h of Grouse Mountain - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Evelien Langerwerf - WaarBenJij.nu 24h of Grouse Mountain - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Evelien Langerwerf - WaarBenJij.nu

24h of Grouse Mountain

Blijf op de hoogte en volg Evelien

11 Februari 2013 | Canada, Vancouver

Het is weer zondag! Tijd voor een verslagje van mijn prachtige avonturen hier terwijl ik ondertussen de meest prachtige Carnaval post's en foto's voorbij zie komen op facebook, haha!

Deze week weer van alles gebeurt. Dinsdag werden de leraren PE (gym zeg maar) uitgedaagd door het 12th grade basketbal team. De PE teachers hebben natuurlijk gewonnen met 12 - 11, al was het alleen maar doordat wij veel groter waren en als een stel losgeslagen door het veld liepen met z'n alle en de meiden zich geen raad wisten met onze veld verdeling.

Woensdag weer alleen les gegeven omdat Wendy deze keer mee ging op de skitrip. Het gaf een ontzettende boost, lekker voor de klas staan! Sinds deze week heb ik er ook een nieuwe klas bij: de ESL klas. Deze English Second Language heeft jongens en meiden van grade 8 tot 12 die nog niet goed Engels kunnen spreken. Voel ik daar toch een verbinding met mijn soms belabberde Engels.

Vrijdag met de meiden uit 11th en 12th grade 'politie&boefje' gespeeld en '10 tellen in de Rimboe'. Heerlijk, kwalitatief hoogstaand onderwijs, haha!

's Avond besloot ik het nachtleven van Downtown te ontdekken. Op advies van Sjoerd naar de bar van een hostel geweest waar ik eerst verschillende wedstrijden heb gezien. Toen ik besloot om toch naar huis te gaan, kwam ik aan de klets met twee meiden in, natuurlijk, het toilet. Eén van de twee was jarig en nodigde me uit aan haar tafel. Zo in één keer een hele hoop nieuwe mensen ontmoet en een gezellige avond gehad!

Van zaterdag op zondag was het 24hours of Grouse Mountain. Grouse Mountain heeft een aantal pistes die elke dag tot 22u open zijn. Deze nachtpistes waren dit weekend 24u open. Mooie gelegenheid om de zonsopkomst over Vancouver eens te zien. Scott had om 17u een hockey wedstrijd op de natuurlijk hockeyrank op Grouse Mountain, dus kon ik met de familie mee omhoog. Na een lekker diner, om 20u voor het eerst de piste afgeraced. Een uurtje boarden afwisselen met een uurtje rust was prima te doen en al het wachten was zeker de moeite waard: WAUW!! Wat een uitzicht op de helemaal heldere ochtend! 100% genieten!

  • 11 Februari 2013 - 09:29

    Kees Langerwerf:

    Hallo evelien, leuk dat het zo goed gaat.
    Voor mamma en mij dit jaar geen carnaval omdat mamma veel moet werken.
    Maar als jij toch in je skipakje van de berg af komt dan lijkt het toch een beetje carnaval, al snappen ze dat daar niet.
    Ik hoop dat het nog een aaneenschakeling wordt van mooie momenten.
    Vele lieve groetjes pappa.

  • 11 Februari 2013 - 11:40

    De Lauwkes:

    Nou Evelien je boft maar met zo'n mooie belevenis.
    Wij vieren voor jou wel wat carnaval.
    Nog heel veel plezier. Gr, de Lauwkes

  • 12 Februari 2013 - 12:02

    Manouk:

    Hey Eef!
    Zit nu je verhaaltjes te lezen en WOUW wat gaaf allemaal!!
    Super dat je al zelf voor de klas staat, kan me voorstellen dat het je een boost geeft.
    Succes en veel plezier met alles wat nog gaat komen!!
    Dikke kus

  • 16 Februari 2013 - 10:52

    Tanja Meesters:

    Hee Evelien,
    Wauw, wat leuk om je verslagen te lezen. Je geniet met volle teugen, super!
    Je zou nog een carriere als schrijfster kunnen overwegen, want je schrijft als een prof.
    Pas goed op jezelf en beleef nog veel leuke avonturen!
    Groeten Tanja X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evelien

Actief sinds 16 Jan. 2013
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 6683

Voorgaande reizen:

24 Januari 2013 - 08 Juni 2013

Vancouver

Landen bezocht: